|
Tartalom |
|
|
Hirdetés |
|
|
Hírek |
- A Letöltés
oldalon elérhető a CodeX összes száma (egy-egy zip csomagban)
- Hirdessen a CodeX weboldalán !
- Cikkírók jelent-kezését várjuk. |
|
Hirdetés |
|
|
Felhívások |
- Cikkírók
jelent-kezését várjuk
- Moderátorok jelent-kezését várjuk
- Információgyûjtés
- További támogatók jelentkezését várjuk |
|
Támogatóink: |
Oktatási
Minisztérium
Márton Áron Szakkoll.
|
|
|
|
|
Tisztelt Olvasónk! |
A
CodeX magazin szerkesztőségének nevében köszöntöm Önt a megjelenésünk
alkalmából. Ön most egy szárnyait bontogató, programozásról szóló
lap első számát "tartja kezében". Újságunk a továbbiakban
a PC-World magazin állandó mellékleteként fog megjelenni, és reményeink
szerint nagyon hosszú ideig fog Önöknek magyar nyelvű, programozásról
szóló cikkeket, segédanyagokat, és más jellegű információkat nyújtani.
Csapatunk
nyílt szándéka, hogy a magyar programozókat ellássa olyan jellegű,
és ami nem kevésbé fontos, magyar nyelven íródott segédletekkel,
amelyeket saját erőből csak hosszas internetes böngészés után tudnának
elérni rendszerint angol vagy más nyelvű oldalakon.
Lapunk
oldalain (melyek megtalálhatók az interneten is) segítséget kívánunk
nyújtani kezdő, illetve haladó programozóknak egyaránt, nemre, korra,
illetve tudásszintre való tekintet nélkül. Reményeink szerint mindenki
meg fogja találni a számára fontos információt az újságban. Amennyiben
ez nem teljesül, akkor ne töprengjen sokat, ragadjon billentyűzetet,
és küldjön egy e-mail-t címünkre, és a következő számban már benne
is lehet az általa kért cikk.
Szeretnénk
megkérni Kedves Olvasóinkat, hogy akinek bármilyen javaslata, ötlete,
megjegyzése van a lappal kapcsolatban, vagy egyszerűen csak kíváncsi,
hogy mi játszódik le a színfalak mögött, ne rejtse el az erre vonatkozó
megjegyzéseit és jelentkezzen e-mail útján. Ígérjük, hogy a legjobb
tudásunk szerint fogunk válaszolni.
A bevezető
végén szeretnénk egy keveset szólni a lap szerkezetéről. Minden
hónapban lesz aktuális téma, ahol a Kedves Olvasók minden hónapban
olyan cikkeket olvashat, amely kizárólag azzal a témakörrel foglalkozik.
A havi
téma mellett megtalálhatók lesznek állandó jellegű rovataink, mint
amilyen például a "Programozzunk", amely különböző programozási
nyelvek érdekességeivel foglalkozik. A cikkeket igyekszünk úgy összeválogatni,
hogy a kezdők és a haladó programozók is megtalálják a nekik szóló
ismeretanyagot, illetve egyéb érdekességeket.
Reméljük,
hogy Ön legalább olyan nagy élvezettel fogja böngészni lapunkat,
mint amilyen nagy örömöt jelentett nekünk a lap életre keltése.
Szerkesztőségünk
mindenki számára kívánja a legjobbakat, tehát kódra fel!
Itt
letölthető a CodeX első 6 számának melléklete!
Itt
letölthető a CodeX 7. és 8. számának melléklete!
Itt
letölthető a CodeX 9. és 10. számának melléklete!
|
A
CodeX csapat |
Szerkesztőségi: Céljaink, CodeX, Magunkról
|
Az
alábbiakban szeretnénk pár szót szólni a céljainkról, a CodeX-ről,
és magunkról. |
|
Bizonyára
felmerült már a kérdés Önben, hogy miért van szükség egy újabb,
kifejezetten programozással foglalkozó honlapra, amikor már számos
ilyen témával foglalkozó, bejáratott hely létezik jelenleg is a
Világhálón.
Az
oldal létrehozásában kettős cél vezetett minket. Az első az volt,
hogy lehetőségeinkhez mérten minél több programozási nyelvhez nyújtsunk
magyar nyelvű segítséget, hiszen anyanyelvünkön sokkal kevesebb
anyaghoz juthatunk hozzá, mint mondjuk angolul. A második cél ettől
jelentősen eltér és mégis szorosan kapcsolódik ehhez. Szeretnénk
lehetőséget biztosítani olyan kezdő, vagy éppen haladó programozók
számára arra, hogy lapunk hasábjain megjelentessék programjaikat
vagy segédanyagaikat. Úgy gondoljuk, hogy sokan vannak az idelátogatók
között (is), akik bizony csak kemény, megfeszített munka árán tudják/tudták
egy kisebb nyilvánosság előtt bemutatni programjaikat.
Ennek
fényében szeretnénk kérni mindazokat, akik készetetést éreznek arra
vonatkozólag, hogy a már elkészített anyagaikat közkinccsé tegyék,
bátran ragadjanak billentyűzetet. Minden olyan munkát, amely érdemes
a bemutatásra, ígérjük, hogy megjelentetjük lapunkban. Mint láthatják,
nem csak programokat lehet beküldeni, hanem cikkeket, írásokat,
tippeket bármely programnyelvvel kapcsolatban. Az sem jelent problémát,
ha nem illeszkedik egyik rovatba sem a beküldött alkotás, ugyanis
lehetőség van akár új rovatok indítására is.
A
lap életre keltésével többek között ezeknek a szakembereknek szeretnénk
egy közös pontot nyújtani. Egy olyan oldalt, ahol megmutathatják,
kicsodák és mire képesek. Szeretnénk felkutatni az ország rejtett
tehetségeit, valamint szeretnénk Őket bemutatni az olvasótáborunknak
is. Sőt, ezen is túlmutatnánk, mivel nem csak Magyarországra korlátoznánk
ezeket a lehetőségeket, hanem a szomszédos országokban élőket is
bevonnánk a munkánkba.
A
későbbiek során szeretnénk felvenni a kapcsolatot a nagy szoftverforgalmazó
és gyártó cégekkel, aminek eredményeként talán sikerül közvetítő
szerepet játszani a piac meghatározó cégei és a programozók egymásra
találásában. |
|
A
CodeX valójában egy programozási nyelvekkel foglalkozó szakfolyóirat,
amelyben a megjelenő cikkek megírásán és elkészítésén folyamatosan
egy csapat dolgozik. A csapat tagjai között megtalálhatók programozók,
webszerkesztők, szerkesztők, tördelők, grafikusok, lektorok (szakmai,
nyelvi) éppúgy, mint fényképészek. A CodeX tagjainak száma már most
megszámlálhatatlannak mondható, de ez a szám valószínű, hogy a célközösség
még 1%-át sem teszi ki. A CodeX előtt – mint folyóirat, mint
csapat - egy hatalmas munka áll. Feladatunk a hiányzó 99% felkutatása.
Kérjük,
látogasson el a CodeX honlapjaira
www.codexonline.hu
illetve
a projektet indító oldal:
www.tar.hu/pentaxlabs
A
honlapon keresztül is beküldhetnek programokat vagy cikkeket, amelyeket
kiértékelünk, és amennyiben arra alkalmasnak találjuk, úgy elérhetővé
tesszük minden idelátogató számára.
A
CodeX nemcsak egy webhely, hanem a PC World melléklete is egyben.
Minden hónapban a programok és cikkek közül kiválasztjuk a legjobbakat,
melyek megjelenhetnek a PC World hasábjain, CD mellékletén és/vagy
a weboldalak egyikén.
|
|
Mi,
a CodeX készítői, lehetőséget biztosítunk mindenki számára, hogy
ismertté váljon! Különböző programnyelvekben jártas tagjaink azon
munkálkodnak, hogy a tehetséges programozók neve ne maradjon ismeretlen.
Várjuk
Önt is a csapatba! Ha úgy érzi, hogy valamely témakörben kiemelten
jártas, kérjük, hogy küldje be a szakmai önéletrajzát az e-mail
címünkre és csatlakozzon hozzánk.
|
A
hónap témája: Programozzunk a Webre, programozzunk a Weben |
A
World Wide Web mindennapos része lett életünknek. Belopta magát
hétköznapjainkba, befurakodott házunkba, irodánkba, ma már szinte
elképzelni se tudnánk életünket nélküle. Reggel, amikor félig leragadt
szemmel nézzük meg, hogy érkezett-e levelünk a világ másik oldalán
élő ismerősünktől, talán nem is tudatosítjuk magunkban, hogy ennyire
megszokott része lett életünknek, egyszerűen csak… használjuk.
Nincs
ez másként a programozók világában sem. Ma már nagyon sokan már
csak, és kizárólag az internetre fejlesztenek. Ha nem, akkor sem
lehet az információs szupersztrádát megkerülni, hiszen az rengeteg,
kusza szálon keresztül beszövődött a fejlesztőcsapatok életébe.
Elég példaként azt említenünk, amikor a programozók az interneten
"csetelnek" a kollégájukkal, aki talán az ország másik
felében van, és próbálja beállítani a terméket.
Az
eszközök nagyon változatosak, de a felhasználó szemszögéből nem
számít más, csak a végeredmény: amit a böngésző ablakában láthatunk.
Mindegy, hogy az oldal PHP, netán JSP, vagy a klasszikus CGI scriptek
által generált dokumentum, ami számít az az, hogy az információ
pontos, és naprakész legyen és mindezt egy eléfogadható csomagolásban
kell tálalni.
Egy
programozónak manapság nagyon fontos ismernie a webes technológiákat,
nem csak azért, mert a munkahely ajánlatok kilencven százaléka mind
webes ismereteket igényel, hanem azért is, mert már az általános
műveltség kategóriájába sorolható egy személyes honlap elkészítése.
Ma már nincs olyan programozó, aki megengedhetné magának, hogy az
önéletrajzát ne töltse fel az internetre is.
Természetesen
a web-programozók sokkal komplexebb eszközökkel dolgoznak, mint
egy egyszerű HTML szerkesztő, és hogy valaki web-programozónak mondhassa
magát ahhoz aránylag sok tanulási időre van szüksége, annak érdekében,
hogy elsajátítson olyan technológiákat, amelyeket később kamatoztathat
a piaci életben.
Zárószóként
álljon itt egy régi római közmondás: “Repetitia mater studiorum”,
vagyis az ismétlés a tudás anyja. Nem elég egyszer megtanulni valamit,
hanem használni is kell, mert ha nem, akkor kárba veszett a befektetett
energia.
Webprogramozás –
Webdesign – Webes elméletek |
A Webprogramozók/Webdesignerek
sok tekintetben különböznek az "átlagos" programozóktól,
hisz szinte már művészeknek kell lenniük ahhoz, hogy munkájukat
elfogadják, és megfelelően értékeljék. Bizonyára sokakkal
előfordult már, hogy csodálattal
vegyes irigységgel tekintettek azokra, akik a fenti munkát
végezték. Ha valaki lát egy ilyen programozót dolgozni,
akkor úgy tűnhet, hogy ez szinte játék, annyira egyszerű.
Természetesen a háttér azért nem ilyen egyszerű, hiszen a
gyors munka mögött sok óra megfeszített tanulás és gyakorlás
rejtőzik. Ebben a rovatban az internetes alkalmazások világában
szeretnénk a cikkeinkkel egy kis betekintést nyújtani a színfalak
mögé. A téma terjedelme miatt szinte minden cikk több részes
lesz, éppen ezért a folytatásokat a következő számainkban
találhatják meg. |
A
CodeX csapat |
|
Webprogramozás |
Webdesign |
Webteóriák |
·
ASP kezdőknek |
·
Dinamikus menük |
·
Biztonság a weben |
Egy igazi
Web programozónak kötelessége ismerni legalább az ASP-t.
Ha ez nem így van, akkor ennek a hiányosságnak a leküzdésében
a cikk és a folytatásai segítséget nyújthatnak. |
Haladó Javascript
progamozóknak íródott a cikk,
amely megmutatja hogy hogyan lehet
pár nagyon egyszerű trükkel látványos eredményeket elérni. |
Biztonság minden előtt, ez a
web jelszava. Most meglátjuk,
mire képes a Java ebből a szempontból. |
·
Java Szervletek |
·
Kliens Szerver architektúra |
A webszerverek
kiterjesztéseként működő szervletek
nagyon hasznos feladatokra képesek. A cikk ezekbe enged betekintést. |
A web
alaprendszerei mind a kliens - szerver architektúrára épülnek.
A működését hivatott bemutatni ez a cikk. |
|
|
A
CodeX csapat |
Programozzunk |
Mivel
a programozási újságot programozóknak szántuk, hát bűn lett volna
kihagyni egy olyan témakört, amely minden programozóban közös: a
programozás. Ez a rovat érdekes programozási trükkökkel foglalkozik,
ügyes megoldásokat mutat be, amelyek könnyebbé tehetik a programozó
életét, vagy adott esetben megoldásokat kínálunk különböző problémákra,
amelyek felhasználásával a programozói munka hatékonysága növelhető.
Az
aktuális szám három programozási nyelvet tartalmaz, de ezeket később
az Olvasóink igényei szerint módosíthatjuk. Foglalkozhatunk esetleg
kevésbé gyakran használt nyelvekkel, illetve törölhetünk kevésbé
érdekes témaköröket.
Nagyon
fontos megjegyeznünk, hogy igyekszünk pártatlanok lenni a programozók
közt dúló háborúban, amelyben mindenki bizonygatja a maga igazát,
mely szerint például: "A Java jobb mint a C++." "Nem,
a C++ jobb mint a Java."
Nem
fogunk egyik tábor mellett sem voksolni, mivel a mi feladatunk,
hogy segítséget nyújtsunk a kedves Olvasóinknak a választáshoz.
Mi ugyanúgy szeretnénk bemutatni a Java nyelvhez illeszkedő programozási
trükköket, mint ahogy ezt megtesszük a C++ kevésbé ismert funkcióival.
Az alapelvünk, mint ahogy ez ilyen jellegű lapoknak is ezt kell
követnie, hogy nem létezik az a hit, hogy az egyik programozási
nyelv jobb, mint a másik. Ilyen különbségeket csak egy adott feladatban
való használhatósággal, illetve hatékonysággal kapcsolatban tehetünk.
Minden
programozási nyelvnek megvannak a saját felhasználási területei,
ahol a legjobban el tudott terjedni, illetve ahol a legjobban ki
lehet aknázni a nyelv lehetőségeit. Valószínűleg senki nem állna
neki Java-ban nyomtatóillesztő-programot írni, csakúgy, mint ahogyan
a C++ sem a legjobban használható appletek készítésére.
Olyan
nincs, hogy "univerzális" nyelv. Minden programozási nyelvnek
megvannak a maga előnyei és hátrányai, vagyis a saját célkörnyezete.
Tisztelt programozó kollégák! Kérjük, hogy hagyják abba a háborút,
inkább tanuljunk meg minél többet, hogy a lehetőségekhez mérten
a legjobban érvényesülhessünk.
Delphi |
Kicsit becsapós a cím, mivel valójában ebben a rovatban nem
csak Delphi-s anyagokkal találkozhatnak, hanem a későbbi számainkban
ide fogjuk bekényszeríteni a Pascal nyelvvel kapcsolatos cikkeket
is. Mivel alapvetően ugyanarról a programozási nyelvről van
szó, ezért reméljük, hogy ezt a cseles húzásunkat a kedves
Olvasóink nem fogják nagyon zokon venni
J
Ennek a rovatnak a cikkei azokhoz szólnak, akiknek a Delphi-vel
gyűlt meg a bajuk, elakadtak valahol, vagy éppen csak új dolgokat
óhajtanak megtanulni, amelyekkel szeretnék kielégíteni olthatatlan
tudásszomjukat. |
A
CodeX csapat |
|
Cikk |
Néha vannak olyan feladatok, amelyeket nem
tudunk megoldani csupán a Borland által nyújtott Delphi osztályhierarchiával.
Ilyenkor mélyebbre kell ásnunk, le egészen a Microsoft Windows
API – ig. Ez a cikk, és a folytatásai ehhez nyújtanak
segítséget. |
|
Java |
Amikor a Java berobbant a köztudatba
olyan dolgokat ígért melyekről senki nem
mert volna álmodni azelőtt. Platformfüggetlenség (vagyis megírjuk
Linux alatt, futtathatjuk Windows
alatt, és fordítva, nem beszélve más operációs rendszerekről),
rendszerbiztonság (Java-val biztosan
nem hackelik meg a gépet
J... vagy
mégis?), integráltság a böngészőprogramokban, teljesen objektumorientált
kód, és még sok más kisebb-nagyobb tulajdonság, melyek boldoggá
teszik a Java-s programozót.
De mindennek
ára is volt. Hogy kinek milyen tapasztalatai voltak a Java-val
kapcsolatba, azt mi nem tudhatjuk, viszont lehetőségünk van
pár érdekes cikket bemutatni a Java programozóknak, de nem
csak nekik. |
A CodeX csapat |
|
Cikkek |
Haladó Java-programozók biztos szembekerültek már a dinamikus
osztálybetöltés problémájával, például, amikor egy osztálynak
egy String változó alapján kell
létrehoznia egy másik osztály példányát, és az egyedüli rendelkezésre
álló információ az osztály neve. Ez a cikk, és a folytatása
erre nyújt egy lehetséges megoldást.
A cikk írója belátja, hogy nem a legkönnyebb és legkellemesebb
feladat Java környezetben a grafikus kezelői felületek (Graphical
User Interfaces,
GUI) létrehozása. Ennek ellenére kevés szakértelemmel és türelemmel
nagyon jól működő párbeszéd-paneleket tudunk létrehozni. |
|
C/C++/C# |
Nem a legkönnyebb C-ben programozni,
mondják azok, akik nem C-ben programoznak. A C-ben a legkönnyebb
programozni, szögezik le a C programozók. Ami tény: a C nagyon
sok mindenre használható, viszont nem könnyű megtanulni, és
főleg a logikájának megszokása ütközik nagyobb nehézségekbe.
Viszont, mihelyt az ember megszokta, hogy mit hogy kell, azután
tényleg mindenre tudja használni.
Olyan cikkek
lesznek ebben a témakörben, amelyek nemcsak C programozóknak
szolgálhatnak érdekességekkel, hanem azoknak is, akik most
kezdenek el barátkozni a C nyelvcsalád valamelyik tagjával. |
A
CodeX csapat |
|
Cikkek |
Ez a cikk még a haladó C++ programozóknak is nyújthat újdonságokat,
hisz olyan tényekről lebbenti le a szerző a fátylat, amelyeket
a "Tanuljunk C++-t"
könyvek nem tartalmaznak. Arra, hogy miért nem, a válasz egyszerű,
hiszen nem akarják megijeszteni a kezdő programozókat. Az
is tény viszont, hogy pontosan ezeknek az ismereteknek a kihagyása
miatt, "valamiért nem működik a programom" effektus
léphet fel. Persze csak azoknál, akik nem olvassák el a cikket.
Egy érdekes
feladat megfogalmazása úgy hangzott, hogy írjunk egy olyan
shell-szerű programocskát, amely
rendelkezik... – és itt következett
egy nagy lista a követelményekkel. A program mégis elkészült,
és a CodeX-ben bemutatásra is
kerül. |
|
|
A
CodeX csapat |
Kezdőknek |
Nem várhatjuk el minden programozótól, hogy
sokéves tapasztalattal a háta mögött, gyakorlott "bitfaragóként"
tekintsen a számítógépekre. Rengeteg kezdő programozó rója manapság
az információs szupersztrádát, sőt, nyugodtan állítom, hogy számuk
sokszorosa a fent említett „guruk” számának.
A "Kezdőknek"
rovat olyan cikkeket fog tartalmazni, amelyek minden kezdő programozó
számára hasznos információkat tartalmaznak, lesznek "nyelviskolák",
valamint hosszasan foglalkozunk alapvető információk bemutatásával
is. |
A CodeX
csapat |
|
Cikkek |
Egy Turbo Pascal programozónak nemcsak a nyelv szintaxisával kell
tisztában lennie, hanem kell ismernie magát a fejlesztőkörnyezetet
is, amelyben a programot készíti. Cikkünk ezt mutatja be.
Egy Turbo Pascal tanfolyam első fejezetét tartalmazza a cikk. Bemutatásra
kerülnek a változók, és a konstansok típusai, ezek értékei, és más
hasznos információk. A sorozatot a következő számainkban folytatjuk.
Az Object Pascal
alapvető vezérlési szerkezeteit mutatja be ez az igényes cikk. Hogy
mik ezek és mire szolgálnak? A szerző ígéri, hogy a cikk elolvasása
után tisztában leszünk ezekkel a kérdésekkel. |
|
Hardcore |
Az a programozó, aki "hardcore"
programozónak titulálja magát, otthonosan mozog a digitális világban,
tudja, hogy mit jelent a nibble, és
kapásból mondja a 13h mód paramétereit. Egy hardcore-programozó
behunyt szemmel elkészíti az öcsikéje teljes heti házi feladatát
tíz perc alatt, és közben még arra is jut ideje, hogy viccekkel
szórakoztassa az őt csodálókat.
A "Hardcore"
témakörben folyamatosan olyan cikkeket jelentetünk meg, amelyek
információanyaga nem található meg az általános programozással foglalkozó
internet oldalakon. Itt bemutatunk kevésbé
ismert, viszont nagyon érdekes és hasznos függvényeket, amelyek
működésének részletes ismeretével lehet gazdagabb az az
Olvasónk, aki ezeket a cikkeket elolvassa. |
A CodeX
csapat |
|
Cikkek |
A számítógép párhuzamos kapujának programozása rendszerint nem az
általános programozási feladatok körébe tartozik, nyugodtan mondhatjuk,
hogy leginkább a "guruk" készítenek ezt
használó programokat. Cikkünk fellebbenti a fátylat az LPT portról,
és talán egyesek kedvet kapnak ahhoz, hogy saját gyártású "mikroherkentyűket"
kössenek számítógépükhöz ezen a ki/bemeneten keresztül. J
Azt gondoljuk,
hogy az mIRC programot nem kell senkinek
sem bemutatni, hiszen sokan használják. Azt viszont nagyon sokan
nem tudják, hogy a különböző feladatokat automatizálni és ezzel
együtt gyorsítani is lehet intelligens scriptek
segítségével. Arra a kérdésre, hogy ilyen programocskákat hogyan
lehet az mIRC program alatt elkészíteni,
fogja a cikksorozatunk megadnia választ. |
|
Elmélet |
Elmélet nélkül nincs gyakorlat. A szerkesztőség
tagjai meg tudják érteni azokat az Olvasókat, akik zúgolódnak, amikor
sokoldalas dokumentáción kell átrágniuk magukat, hogy a végén tíz
sor kódot írjanak. Ez bizonyos szint eléréséig igaz is. Az Olvasóknak
el kell döntenie, hogy szeretnék-e a tudást megszerezni, vagy megelégednek
egy faladatra illeszkedő megoldás másolásával. Abban mindenki egyetért,
ha szeretnénk önálló megoldásokat találni egy problémára, akkor
annál hatékonyabban tudjuk ezt megtenni, minél jobban ismerjük az
adott területet. Egyértelmű, hogy nincs sok ember, akinek örömet
okoz a sok esetben száraz információhalmaznak az áttanulmányozása.
Reményeink szerint a cikkeinket mégis több örömmel fogják böngészni,
hisz mi megpróbáljuk azokat minél "fogyaszthatóbban" tálalni.
Az "Elmélet"
témakör olyan cikkeket tartalmaz majd, amelyek minden programozó
számára hasznos elméleti problémákat boncolgatnak, viszont elsősorban
nem azokhoz szólnak, akik többoldalas kész megoldásokat, vagy forráskódot
várnak el. |
A CodeX
csapat |
|
Cikkek |
Aki már használt számítógépet és azon futó programokat, biztosan
egyetért abban, hogy annál élvezetesebb a munka, minél jobban kezelhető
és minél szebb a program felülete. A használhatóság sok esetben
a funkcionalitás rovására megy és fordítva. Aki már készített programot,
tudja, hogy meglehetősen bonyolult felhasználóbarát terméket írni.
Reményeink szerint ez a cikk sokat fog segíteni a programozókon,
annak érdekében, hogy megtalálják az arany középutat a funkcionalitás
és a könnyű használhatóság közt.
A világ egy nagy adatbázis. És nem elég csak tudnunk, hogy milyen
SQL parancsokat kell kiadnunk, hogy ezt és azt ki tudjunk keresni
belőle, hanem az is nagyon fontos, hogy tudjuk, hogy hogyan készítsünk
egy hibáktól mentes adatbázist. A hibák kiküszöbölésével az adatok
kezelése leegyszerűsödik, a tárolási helyigény lecsökken. A cikkünkben
szeretnénk bemutatni, hogy hogyan lehet egy adatbázist jól kialakítani. |
|
Finomvegyes |
Ebbe a rovatba minden belefér, ami a valamiért
a többiben nem találta meg a helyét. Itt mindenki kidühöngheti magát,
elmondhatja a véleményét, vagy éppen elpanaszolhatja hogyha valami
nem úgy működik, ahogy kellene.
Természetesen nem csak negatív beütésű cikkek
lesznek (sőt, azok lesznek kisebbségben), hanem találhatnak itt
igencsak konstruktív cikkek is, melyeket nem tudtuk egyik rovatba
sem beilleszteni, mégis úgy érezzük, hogy hasznos információkat
tartalmaznak. |
A CodeX
csapat |
|
Cikkek |
Szinte mindenki tudja kezelni a Microsoft Word elnevezésű szövegszerkesztő
programját. Azt már nem biztos, hogy mindenki úgy tudja használni,
hogy a végeredmény pontosan az legyen, mint amit megálmodott. Ez
a cikk rengeteg hasznos tanáccsal igyekszik ezt elősegíteni, természetesen
nem csak kezdőknek.
Minden rendszergazdának vannak hétköznapjai is. Ezeket mutatja be
a humorban nem szűkölködő cikkecskénk. |
|
|